De verkiezing

De Verkiezing van de Leukste Kapsalon wordt in 2016 voor de 5e keer georganiseerd in iedere gemeente van Nederland. Natuurlijk is ook dit jaar deelname aan de verkiezing voor alle kapsalons weer helemaal gratis.

Persoonlijke videoboodschap van Dirk Zeelenberg

De winnende kapsalons van de vorige edities hebben volop geprofiteerd van positieve publiciteit in de lokale en regionale media. Met als gevolg trotse medewerkers, nieuwe klanten en meer omzet! Wint jouw kapsalon dit jaar ook een Award? Bekijk welke kapsalons er nu al genomineerd zijn en nomineer ook jouw kapsalon.

Stemperiode van 12 april tot en met 31 mei 2016

De verkiezing draait volledig om de beoordelingen van de consument. Er is 1 stemronde van 12 april tot en met 31 mei 2016 waarin de consument bij het uitbrengen van een stem vier rapportcijfers geeft, voor klantvriendelijkheid, sfeer, interieur en prijs/kwaliteit verhouding (rapportcijfers tussen 1-10). Daarnaast mogen stemmers een geschreven beoordeling geven en wordt er gevraagd naar verbeterpunten.

Welke Awards zijn er te winnen?

A. Award voor de Leukste Kapsalon van de gemeente
In iedere gemeente zijn er twee winnaars: de kapsalon met het hoogste gemiddelde rapportcijfer (de klantbeoordeling) en de kapsalon met het meeste aantal stemmen. Let op! Dezelfde kapsalon kan beide Awards in een gemeente winnen zijn, dat is dan de enige winnaar in die gemeente. Op deze manier maken kleine kapsalons net zoveel kans op de titel als grotere kapsalons. Er zijn minimaal 30 bevestigde stemmen nodig om gemeentewinnaar te kunnen worden. Alleen bevestigde en reglementair correct uitgebrachte stemmen tellen mee.

B. Award voor de Leukste Kapsalon van de provincie en van Nederland
In iedere provincie is er 1 winnaar en er is ook 1 landelijke winnaar. In de eindstand per provincie en de landelijke eindstand telt zowel het aantal stemmen als de gemiddelde score voor 50% mee. Kijk hier voor een rekenvoorbeeld.

C. Bronze, SIlver en Gold Awards voor kapsalons met een hoge klantbeoordeling
Nieuw is dit jaar dat de kapsalons met een hoge klantbeoordeling en minimaal 30 stemmen beloond worden met een Bronze Award (klantbeoordeling tussen 8,5 en 9,0), Silver Award (klantbeoordeling tussen 9,0 en 9,5) of Golden Award (klantbeoordeling hoger dan 9,5). Deze Awards zijn voor de consument een keurmerk voor dé kapsalons met een hoge klantbeoordeling.

D. Vakjury Award én een PublieksAward voor De Leukste Kinderkapsalon
Ook dit jaar wordt De Leukste Kinderkapsalon van Nederland verkozen. Naast een Vakjury Award is er dit jaar voor het eerst ook een PublieksAward voor De Leukste Kinderkapsalon van Nederland. Lees meer over deze verkiezing

E. Awards voor de Beste Ketens
Opiness waardeert de Beste Ketens. Lees meer over de Awards voor de Beste Ketens

F. Awards voor de Creatiefste Kapsalons
Het organiseren van leuke acties om de nominatie van jouw kapsalon onder de aandacht te brengen, levert niet alleen veel stemmen op. De drie kapsalons met de meest creatieve en originele acties, ontvangen een Award voor de Creatiefste Kapsalon.

Gratis promotiemateriaal

Laat uw klanten weten dat u genomineerd bent en roep iedereen op om vanaf 12 april 2016 te stemmen. Maak daarbij gebruik van het gratis promotiemateriaal dat voor u beschikbaar is.

Posters en flyers met daarop de naam van jouw kapsalon

Hang de prachtige verkiezingsposters op en geef alle klanten een mooie flyer. Het leuke is dat de naam van jouw kapsalon op de posters en flyers staans. Klik hier om deze posters en flyers te bestellen.

Noteer in je agenda: 27 juni 2016 - Award Show

Dit jaar worden tijdens de Award Show alle gemeentewinnaars gehuldigd, evenals de winnaars van een Bronze, Silver of Gold Award en natuurlijk de winnaars per provincie, de landelijke winnaar, de Beste Ketens, de Leukste Kinderkapsalons en de Creativiteit Awards.

Omdat het dit jaar de 5e editie is, wordt de Award Show op 27 juni 2016 een bijzondere avond met champagne, BN-ers, podium-acts en een afterparty! Een feest dat je niet mag missen! Onder de aanwezigen wordt tijdens deze avond een reis voor 2 personen verloot naar Cosmoprof 2017 in Bologna, wereldwijd dé belangrijkste vakbeurs voor de kappersbranche. Meer info & tickets.

Tussenstanden

Natuurlijk wilt je weten hoe je er voor staat in de verkiezing. Regelmatig worden er tussenstanden gepubliceerd. Wil je de tussenstanden automatisch in je mailbox ontvangen, meld je dan nu aan voor de nieuwsbrief van de verkiezing

Opbrengst voor Stichting Haarwensen

Via de verkiezing wordt geld ingezameld voor de Stichting Haarwensen. We hopen dat veel kapsalons zelf ook een actie opzetten voor de Stichting Haarwensen. Vanuit de verkiezing wordt voor iedere stem waarbij toestemming gegeven wordt om de nieuwsbrieven van partners te ontvangen (dit is natuurlijk niet verplicht)  € 0,05 gedoneerd aan Stichting Haarwensen. Ook voor iedere stem die per SMS wordt uitgebracht gaat de opbrengst naar Stichting Haarwensen. Voor alle genomineerden een extra belangrijke reden om veel stemmen te werven!

Naast Stichting Haarwensen zijn ook Prioderm, Opiness, Travelbird en OndernemersUnited partners van de verkiezing. De organisatie is in handen van Vote Company.

Contact opnemen?

Heb je vragen of gewoon iets leuks te melden? We besteden er graag aandacht aan via deze website, de nieuwsbrief, Twitter en Facebook. Neem contact met ons op.

MBL_facebook_icon_grijs
MBL_twitter_icon_grijs